Ik heb een reparatie

Is er iets stuk? Maak online direct een afspraak met een vakman voor een reparatie. En kies een moment dat jou het beste uitkomt.

Reparatie aanvragen

Hoe maak ik een afspraak?

In de video leggen we uit hoe je online een afspraak maakt. Wil je een reparatie aanvragen met jouw postcode?  Let dan goed op dat ook de toevoeging klopt. Jouw postcode met toevoeging staat ook op het huurcontract.

00:00
-01:18

Huur je een bedrijfsruimte of parkeerplek?

Lees hier de informatie die voor jou geldt. 

Bedrijfsruimte Parkeerruimte

Vraag en antwoord

  • Bel ons op (020) 6 801 801. Onze spoeddienst helpt je verder. 

    Dit zijn spoedreparaties

  • Is er lekkage of een gesprongen waterleiding? Neem direct contact met ons op via: (020) 6 801 801 (ook buiten kantooruren). Houd er rekening mee dat je eigen inboedelverzekering je kan helpen met de uitbetaling van schade aan jouw spullen.

  • Bij verstopping in huis neem je contact op met onze leverancier in jouw buurt:

    Amsterdam Centrum, West of Nieuw-West

    Firma AORC:  (020) 6 311 331
     
    Overige stadsdelen en gemeenten

    Firma Van der Velden Rioleringsbeheer: (020) 6 329 329

    Let op: zijn er in het gebouw ook koopwoningen?

    Neem contact met ons op.

    Wie betaalt de kosten?

    Wanneer je deelneemt aan het Rioolontstoppingsfonds betaalt het fonds in de meeste gevallen de ontstopping. Is de verstopping veroorzaakt door onjuist gebruik van de afvoer, of doordat je de sifon (zwanenhals) of de afvoer niet goed hebt schoongehouden? Dan moet je zelf betalen.

    Neem ik deel aan het Rioolfonds?

    Waarschijnlijk wel want bijna al onze huurders doen dat. Kijk daarvoor in jouw huurcontract.

    Ik ben nog geen deelnemer van het Rioolfonds. Hoe kan ik mij opgeven?

    Via MijnEigenHaard (Serviceabonnement afsluiten). Let op: heb je op dit moment een verstopte riolering? Dan moet je die eerst (laten) ontstoppen voordat je kunt deelnemen.

    • Gooi geen etensresten in de gootsteen. Extra tip! Gebruik een zeefje in de gootsteen om etensresten op te vangen tijdens de afwas.
    • Gebruik soda en kokend water om de afvoer door te spoelen. Hierdoor verdwijnen zeep en-vetresten.
    • Maak de afvoer regelmatig schoon. Onze digitale vakman legt uit hoe je dit doet.
    • Gooi geen (frituur)olie in de afvoer. Zo voorkom je opgehoopt vet. Verzamel de olie in een fles en lever het in bij een recyclepunt in jouw buurt. Is er geen recyclepunt? Gooi het dan in de restafval container.
    • Spoel geen damesverband of vochtige doekjes door het toilet maar gooi het in de prullenbak
  • Neem contact op met de storingsdienst. Het nummer vind je op een sticker op de cv-installatie of geiser. Geen sticker aanwezig? Neem dan contact met ons op.

  • Zorgen dat er geen schimmel komt
    • Open overdag klepramen en ventilatieroosters zodat schone lucht in huis komt en vuile lucht weggaat. 
    • Open elke dag 10 minuten de ramen om je huis te luchten.
    • Zorg voor minder vocht in huis door buiten de was te hangen. Of open het raam in de kamer waar de was hangt. En kook met een deksel op de pan.
    • Zorg voor extra schone lucht door een raam te openen tijdens het koken of als je bezoek hebt.
     Schimmel verwijderen

    Je kunt schimmelplekken zelf verwijderen. Onze digitale vakman legt hier uit hoe je dit doet.

    Nog steeds last van schimmel?

    Dien een reparatieverzoek in.

  • Heb je houten deuren en kozijnen? Maak direct een reparatie afspraak met ons. Heb je kunststof deuren en kozijnen? Bel dan SKK via 085-303 84 32 en maak een afspraak. 

  • Ik ben verzekerd via Eigen Haard

    Je mag zelf contact opnemen met de firma AA Glashandel op telefoonnummer 085 - 303 28 28

    Je hoeft niks te betalen. 

    Ik ben niet verzekerd via Eigen Haard

    Neem contact op met een glasherstelbedrijf. De kosten betaal je zelf.

    Let op: zijn er in uw gebouw ook koopwoningen?

    Neem dan contact met ons op. De kosten betaalt de verzekering.

  • Ik woon in Amstelveen, Hoofddorp of Nes aan de Amstel

    Bel Zelhorst via 020 6 452 485 en maak een afspraak.

    Ik woon in Uithoorn

    Bel De Beij via 029 7 561 386 en maak een afspraak

    Ik woon ergens anders

    Maak een afspraak met SDR/Unica via www.storingplannen.nl of bel via 020 4 082 701.

    Let op: zijn er ook koopwoningen in de flat?

    Neem dan contact met ons op.

    Wie betaalt de reparatie

    Is het niet jouw schuld? Dan betalen wij de reparatie.

  • Huur je bij Eigen Haard en woon je niet in een VvE? Bel dan met onze Dakteamlijn: (088) 5 471 001.

    Woon je wel in een VvE? Neem dan contact met ons op via: (020) 6 801 801.

    Beide telefoonnummers zijn in geval van nood ook buiten kantooruren te bereiken.

    Wie betaalt de kosten?

    Wij betalen het herstel van de daklekkage. Je inboedelverzekering betaalt de schade aan jouw spullen.

  • Zit er graffiti op je woning, gebouw of bedrijfspand? Stuur een mail met het adres, een foto en een duidelijke omschrijving van de plek waar de graffiti zit naar meldingen@graffiti-ex.nl. Zet ook in de mail dat het gaat om een pand van Eigen Haard.
     

    Let op: zijn er in het gebouw ook koopwoningen?

    Neem dan contact op met ons.

Hulp nodig?

Geen probleem, we helpen je graag op weg.

Chat

Chat met 1 van onze medewerkers

Chat

Tijdelijk gesloten

Bellen

Op werkdagen van 09.00 tot 16.00

Stel je vraag via chat

Offline