Klaar voor jouw volgende stap? Ontdek hoe je bij ons impact kunt maken. Wij zijn Eigen Haard. Wij maken als woningcorporatie werk van Mokum en haar buurgemeenten. Elke dag, in een omgeving die net zo levendig is als onze stad. Samen met ruim 650 collega’s heb je invloed op hoe Amsterdam zich in de komende jaren gaat ontwikkelen.
Bij Eigen Haard hebben we oog voor jou. We vinden het belangrijk dat je jezelf mag zijn en dat je je eigen ideeën kan realiseren. We helpen en vertrouwen elkaar, maar we houden elkaar ook scherp. Je krijgt bij ons een persoonlijk opleidingsbudget en we hebben flexibele werktijden. En dit allemaal in een hybride en creatieve omgeving. Lijkt je dit wat? Dan maken we graag kennis met jou!
Wij zoeken op het moment een
Senior Inkoper Vastgoedonderhoud
met expertise in Contractmanagement
Amsterdam
32 tot 36 uur
Dit is jouw baan:
Als Senior Inkoper vastgoedonderhoud werk je op het snijvlak van strategie en uitvoering. Je ontwikkelt inkoopplannen die écht aansluiten bij onze onderhoudsambities en begeleidt complexe trajecten van A tot Z. Dankzij jouw scherpzinnige aanpak leg je contractuele afspraken vast die duurzaam werken — voor ons én onze leveranciers.
Je houdt het overzicht, stuurt op resultaat én op relatie. In deze rol ben je de schakel tussen interne opdrachtgevers, leveranciers en projectteams. Je levert niet alleen inkoopkracht, maar ook inhoudelijk advies en een goed onderbouwde strategie die bijdraagt aan onze lange termijn doelstellingen.
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
Inkoopstrategie en uitvoering
- Opstellen en uitvoeren van strategische en tactische inkoopplannen samen met interne stakeholders
- In kaart brengen van marktkansen en leveranciers die passen bij onze langetermijnvisie
Selectietrajecten en contractvorming
- Organiseren en begeleiden van complexe selectietrajecten: van marktverkenning tot gunning
- Onderhandelen over contractvoorwaarden met focus op prijs, kwaliteit en betrouwbaarheid
- Opstellen en beheren van contracten die voldoen aan wet- en regelgeving én interne eisen
Contract- en leveranciersmanagement
- Monitoren en optimaliseren van leveranciersprestaties
- Tijdig signaleren en bijsturen op knelpunten of afwijkingen
- Continu verbeteren van processen, werkwijzen en contractuele afspraken
Samenwerking en advies
- Sparren met projectleiders, technisch adviseurs en teammanagers over inkoopvraagstukken
- Vanuit jouw expertise bijdragen aan het versterken van het inkoopvolwassenheidsniveau van de organisatie
Waarom jij (hopelijk) onze nieuwe collega bent:
Je bent een analytische, resultaatgerichte senior inkoper met overzicht én oog voor detail. Je weet strategische inkoopkansen te vertalen naar praktische resultaten, zonder de grote lijn uit het oog te verliezen. Dankzij je organisatiesensitiviteit en sterke communicatieve vaardigheden beweeg je je soepel tussen interne belanghouders, leveranciers en projectteams.
- Je hebt meerdere jaren ervaring in inkoop op WO- of HBO+ niveau.
- Je bent bedreven in sourcing, (EU) aanbestedingen, leveranciers- en contractmanagement.
- Je hebt ervaring met het managen van complexe contracten en weet hoe je langdurige samenwerkingen op kwaliteit én resultaat stuurt.
- Sterke onderhandelingsvaardigheden en een goed gevoel voor stakeholdermanagement zijn voor jou vanzelfsprekend.
- Je beschikt over een helikopterview, maar bent ook pragmatisch en besluitvaardig waar nodig.
- Je hebt affiniteit met vastgoedonderhoud (pré), en voelt je thuis in een omgeving waar techniek, strategie en maatschappelijke waarde samenkomen.
- Je werkt gestructureerd, denkt analytisch en hebt gevorderde Excel-vaardigheden. Ervaring met tools als Mercell of Salesforce is een pré.
- Je vindt het vanzelfsprekend om medior en junior collega’s te begeleiden en professioneel te laten groeien.
Dit krijg je van ons en fijne extra’s
Bij ons heb je alle mogelijkheden om te ontwikkelen en je eigen carrièrepad te kiezen. Maar er is nog veel meer! We hebben ook een eigen sportschool om je gedachten te verzetten en even actief bezig te zijn.
In ruil voor het delen van jouw talent bieden we je:
- Naast een salaris van maximaal €6.678,- bruto per maand o.b.v. van een 36-urige werkweek (schaal K cao Woondiensten, inschaling afhankelijk van kennis en ervaring) ook een vaste eindejaarsuitkering van 6%.
- Naast veel trainingen en opleidingen krijg je bij ons ook een persoonlijk opleidingsbudget
- Een telefoon en laptop van de zaak.
- Wil je wat vaker op vakantie? Geen probleem. Bij ons kun je ook extra vakantiedagen kopen.
Ons hoofdkantoor zit vlakbij Station Sloterdijk en is daarom goed bereikbaar met het OV. Geniet van onze heerlijke lunch, dagelijks vers bereid.
Maak werk van deze vacature!
- Solliciteer dan nu via de button bij deze vacature.
- Je kunt je motivatie richten aan Edith Blom, Manager Informatiemanagement & Processen.
- Een referentiecheck en het aanvragen van een VOG maken deel uit van de procedure.
Liever eerst nog wat meer informatie?
- Neem dan contact op met Edith Blom via e.blom-vandervinne@eigenhaard.nl
- Of mail naar solliciteren@eigenhaard.nl als je vraag betrekking heeft op de sollicitatieprocedure.