Ik zag dat het mogelijk was om door te groeien.
Bijzonder is dat ik in het hetzelfde kantoor een totaal andere functie ben gaan doen.
Oscar Lassaij I Medewerker Kennis en Kwaliteit
‘Mijn loopbaan is erg divers en de mogelijkheden hier zijn eindeloos. En je draagt ook nog eens bij aan iets heel groots. Ik werk in een organisatie die nooit stil staat maar continu innoveert.’ Oscar is weer terug op de afdeling waar het voor hem is begonnen: Klantcontact. Na ruim twee jaar als Projectbegeleider Samen Verduurzamen gewerkt te hebben is hij nu gestart als medewerker Kennis en Kwaliteit bij de afdeling Klantcontact.
Persoonlijk opleidingsbudget
Oscar begon bij de afdeling Klantcontact. Na een paar jaar was het tijd voor een interne carrièreswitch. ‘Ik wilde graag een stap maken. Sommige collega’s van de afdeling Klantafdeling waren al doorgestroomd naar een andere functie, dus ik zag dat het mogelijk was om door te groeien.
Ik ging mij oriënteren door in gesprek te gaan met collega’s van verschillende afdelingen. Ik wilde graag het contact houden met mensen, maar wel wat dichter bij de projecten van Eigen Haard staan en daar meer betrokken bij zijn. Met mijn persoonlijk opleidingsbudget ben ik vervolgens de opleiding ‘Built Environment’ gestart. Dit is een bouwkundige opleiding. Tijdens deze opleiding heb ik veel geleerd over verduurzamingsmaatregelen en stadsontwikkeling. Toen kwam intern de vacature van Projectbegeleider voorbij en heb ik meteen gesolliciteerd.’ Oscar was ruim twee jaar Projectbegeleider Hij hield zich bezig met het behalen van draagvlak in onze Samen Verduurzamen projecten en het communiceren met bewoners en bewonersvertegenwoordigers. 'Bij deze projecten is het doel om onze woningen comfortabeler en zuiniger te maken. Voor veel bewoners is het een grote verandering en daarom is draagvlak heel belangrijk. Met de juiste communicatie kunnen we de weerstand verminderen.’
Je eigen toekomst creëren
Sinds 2024 is Oscar weer terug bij de afdeling Klantcontact. Hij wilde zich verder ontwikkelen en bij Eigen Haard wordt dat ondersteund. ‘In mijn nieuwe rol van medewerker Kennis en Kwaliteit heb ik mijn aandacht van de externe klant naar de interne klant kunnen verleggen. Waar ik mij voorheen richtte op de bewoners richt ik mij nu op de medewerkers van de afdeling klantcontact. Samen met medewerkers van de afdelingen waar wij veel mee samenwerken onderzoek ik knelpunten in onze processen. Vervolgens bedenk en implementeer ik verbeteringen. Bij goed verlopende interne processen kunnen wij onze huurders goed van dienst zijn. Dat vind ik belangrijk’.