Klacht over Eigen Haard

sociale huur

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Geef jouw klacht aan ons door. Binnen 14 dagen lossen we de klacht op. 

Klacht

Mijn klacht is niet goed opgelost

Wij proberen er altijd samen met jou uit te komen. Is jouw klacht toch niet goed opgelost? Dan kun je dit als geschil doorgeven aan de Geschillencommissie. Binnen 14 weken lossen we het op.

Vraag en antwoord

  • Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Geef jouw klacht door via het formulier klachten. Wij proberen jouw klacht dan zo snel en goed mogelijk op te lossen.

    Heb je een klacht over jouw woning omdat er iets stuk is? Vraag ons dan om een reparatieverzoek.

  • Nee. Alleen huurders, ex-huurders, kandidaat-huurder, consument-koper of (leden van) een bewonerscommissie kunnen een geschil voorleggen.

    Probeer er samen met ons uit te komen

    Er moet eerst een klacht worden ingediend op de gebruikelijke manier. Als daar niet op wordt gereageerd, of wanneer het probleem niet naar tevredenheid kan worden opgelost, kun je een klacht aanmelden als geschil. 

  • Stuur een e-mail naar geschillencommissie@eigenhaard.nl waarin staat:

    • Jouw naam adres en telefoonnummer
    • Omschrijving waar jouw geschil over gaat
    • Bewijsstukken als je die hebt

    De Geschillencommissie gebruikt het Reglement Geschillencommissie Eigen Haard om jouw geschil te beoordelen. Ook kijkt de commissie of de klacht bij de juiste instantie is ingediend. Als dit niet zo is, krijg je daarover bericht.

    Wil je dit liever via de post doen? Dat kan via postbus 67065 1060 JB Amsterdam ter attentie van de Geschillencommissie.

  • De geschillencommissie doet onderzoek. Dit onderzoek is tijdens een hoorzitting. Je mag dan jouw kant van het verhaal vertellen en wij doen dat ook. Tijdens de hoorzitting mag je je laten bijstaan door een advocaat of deskundige. Kun je niet bij de hoorzitting zijn? Dan mag je iemand machtigen om in jouw plaats te komen. De Geschillencommissie probeert altijd eerst om beide partijen er samen uit te laten komen zonder hulp van een rechter.

  • De Geschillencommissie is geen rechter en geeft alleen adviezen aan onze Raad van Bestuur. Op basis van een advies neemt de Raad van Bestuur een beslissing over het geschil. De geschillencommissie is onpartijdig en behandelt alles vertrouwelijk.

  • Voor (schade)vergoedingen kun je naar de (kanton)rechter. Voor huurvermindering ga je naar de huurcommissie. De Geschillencommissie is niet bevoegd om uitspraken te doen over (schade)vergoedingen.

  • De Geschillencommissie bestaat uit 5 leden. De helft van de leden is voorgedragen door Huurdersfederatie Alert en de andere helft door de Raad van Bestuur van Eigen Haard. De voorzitter is door beide partijen voorgedragen. Als één van de leden afwezig is zijn er 2 plaatsvervangende leden. De leden zijn benoemd voor een termijn van 4 jaar en kunnen voor 1 extra termijn opnieuw worden gekozen.

Hulp nodig?

Geen probleem, we helpen je graag op weg.

Chat

Chat met 1 van onze medewerkers

Chat

Tijdelijk gesloten

Bellen

Op werkdagen van 09.00 tot 16.00

Stel je vraag via chat

Offline