Mijn klacht is niet goed opgelost
Wij proberen er altijd samen met jou uit te komen. Is jouw klacht toch niet goed opgelost? Dan kun je dit als geschil doorgeven aan de Geschillencommissie. Binnen 14 weken lossen we het op.
Vraag en antwoord
Ik heb een klacht over Eigen Haard. Waar kan ik terecht?
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Geef jouw klacht door via het formulier klachten. Wij proberen jouw klacht dan zo snel en goed mogelijk op te lossen.
Heb je een klacht over jouw woning omdat er iets stuk is? Vraag ons dan om een reparatieverzoek.Kan iedereen een geschil voorleggen?
Nee. Alleen huurders, ex-huurders, kandidaat-huurder, consument-koper of (leden van) een bewonerscommissie kunnen een geschil voorleggen.
Probeer er samen met ons uit te komen
Er moet eerst een klacht worden ingediend op de gebruikelijke manier. Als daar niet op wordt gereageerd, of wanneer het probleem niet naar tevredenheid kan worden opgelost, kun je een klacht aanmelden als geschil.
Hoe geef ik een geschil door?
Stuur een e-mail naar geschillencommissie@eigenhaard.nl waarin staat:
- Jouw naam adres en telefoonnummer
- Omschrijving waar jouw geschil over gaat
- Bewijsstukken als je die hebt
De Geschillencommissie gebruikt het Reglement Geschillencommissie Eigen Haard om jouw geschil te beoordelen. Ook kijkt de commissie of de klacht bij de juiste instantie is ingediend. Als dit niet zo is, krijg je daarover bericht.
Wil je dit liever via de post doen? Dat kan via postbus 67065 1060 JB Amsterdam ter attentie van de Geschillencommissie.
Ik heb een geschil doorgegeven. Wat gebeurt er nu?
De geschillencommissie doet onderzoek. Dit onderzoek is tijdens een hoorzitting. Je mag dan jouw kant van het verhaal vertellen en wij doen dat ook. Tijdens de hoorzitting mag je je laten bijstaan door een advocaat of deskundige. Kun je niet bij de hoorzitting zijn? Dan mag je iemand machtigen om in jouw plaats te komen. De Geschillencommissie probeert altijd eerst om beide partijen er samen uit te laten komen zonder hulp van een rechter.
Wat doet de Geschillencommissie?
De Geschillencommissie is geen rechter en geeft alleen adviezen aan onze Raad van Bestuur. Op basis van een advies neemt de Raad van Bestuur een beslissing over het geschil. De geschillencommissie is onpartijdig en behandelt alles vertrouwelijk.
Ik wil een (schade)vergoeding. Bij wie moet ik zijn?
Voor (schade)vergoedingen kun je naar de (kanton)rechter. Voor huurvermindering ga je naar de huurcommissie. De Geschillencommissie is niet bevoegd om uitspraken te doen over (schade)vergoedingen.
Jaarverslag Geschillencommissie
Leden Geschillencommissie
De Geschillencommissie bestaat uit 5 leden. De helft van de leden is voorgedragen door Huurdersfederatie Alert en de andere helft door de Raad van Bestuur van Eigen Haard. De voorzitter is door beide partijen voorgedragen. Als één van de leden afwezig is zijn er 2 plaatsvervangende leden. De leden zijn benoemd voor een termijn van 4 jaar en kunnen voor 1 extra termijn opnieuw worden gekozen.
Hulp nodig?
Geen probleem, we helpen je graag op weg.
Chat
Chat met 1 van onze medewerkers
Chat
Tijdelijk gesloten